.

Hår

Kategori: Allmänt

Okej. Jag har tidigare berättat att jag är en fullfjädrad hårnazist. Jag lägger ner mycket tid och pengar på döda celler, vilket i sig är ganska sorgligt. MEN. Eftersom jag faktiskt får ganska mycket beröm för mitt hår så skall jag härmed berätta vad som krävs för att få ha en sånhär glansman.
1) Räkna med att behöva vara i duschen i en timme. Snabbduschar finns inte i min värld.
2) Förbered dig på att bara tvätta håret två gånger i veckan, eftersom det sliter så på håret att tvätta det. Duscha resten av kroppen dock. För allas skull.
3) Tre huvudprodukter: shampoo, hårinpackning, balsam. I den ordningen. Varje gång.
4) Hårolja hårolja hårolja hårolja. Köp Swartskopf för 59:- om du är student, eller tvinga dina föräldrar köpa den från Orofluido för 400:- i butik (på nätet finns den för 122:-, förresten).
5) INGEN JÄVLA HÅRSPRAY. INGEN JÄVLA PLATTÅNG. INGEN JÄVLA HÅRFÖN. Dessa är Hårdjävulens skapare.

Så. Gå och bli asfab nu. Under tiden langar jag en bild på dipdye när den är som bäst.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: